Objavljeno 28.05.2024 21:31

Kravlje mlijeko - nutricionista tvrdi da je loše, objasnila šta radi organizmu

Mliječni proizvodi često izazivaju dilemu onima koji žele da se hrane zdravo, jer je stav nutrcionista po tom pitanju ponekad promjenjiv. Marija Milanović je magistar farmacije, medicinski biohemičar i nutricionista, a njeni savjeti vezani za ove proizvode su jasni.

"Preporučujem da se iz ishrane izbaci kravlje mlijeko, kao i visokomasni proizvodi, tvrdi sirevi, pavlaka i kajmak. Kupovni voćni jogurti takođe nisu dobra opcija. Najbolje je da koristite kiselo-bazne mliječne proizvode koji imaju ujedno i probiotsko svojstvo kao što su kefir, kiselo mlijeko, grčki jogurt i jogurt. Preporuka je jogurt sa 1% mliječne masti, kefir sa 0.5% mliječne masti i kiselo mlijeko od oko 2,8% mlečne masti", navela je Marija.

Takođe, ona preporučuje i mladi sir i urdu, kao i mladi koziji sir, a umjesto voćnog jogurta iz prodavnice, opredijelite se za kaše, smutije i voćne napitke koje ćete sami napraviti od biljnih mlijeka. Izaberite bademovo, kokosovo, pirinčano, sojino ili ovseno mlijeko, ail obratite pažnju na to da nema dodatog šećera.

Nigdje kao u BiH: Na maturu došao traktorom

Nigdje kao u BiH: Na maturu došao traktorom

"Zdrav rad crijevne flore treba svima da nam bude prioritet", poručuje Marija.

"Zdrava crijevna flora znači dobru apsorpciju svih hranjivih sastojaka iz hrane. Kravlje mlijeko otežava apsorpciju mnogih hranjivih nutrijenata. Posebno je loša kombinacija kravljeg mlijeka sa kafom, jer otežava varenje. Ja bih pred spavanje posebno izbjegla kravlje mlijeko a preporučila šolju kiselog mlijeka ili kefira ili grčki jogurt, ko je ljubitelj, ujedno ovi mliječni proizvodi imaju najmanje kalorija. Takođe, razbila bih još jednu od najvećih zabluda da kravlje mlijeko ima najviše kalcijuma, i da ćemo biti u problemu ukoliko ga ne unosimo. Kalcijuma ima 300 puta više u susamu, tako da predlažem da susam ubacite u jelovnik", zaključila je nutricionistkinja, prenosi portal "Lepa i srećna".