Objavljeno 10.06.2024 14:00

Nove cijene na banjalučkom Aerodromu

Aerodromi Republike Srpske napravili su sistem podsticaja sa željom da se poveća broj linija, te je ovaj projekat prioritet ovog preduzeća, piše "Zamaaero".

"Prema novom cjeniku Aerodrom naplaćuje 9 evra za slijetanje aviona do 25 tona MTOW i 10 evra za više od toga, 3 evra za parkiranje do 24 sata po toni MTOW, 15 evra po odlazećem putniku, za handling 75 do 425 evra za avione do 21 tonu MTOW, cijena raste po težini, da bi A320 imao cijenu od 1.040 evra, a teži avioni i do 4.400 evra",  navodi analitičar Alen Šćuric sa tog portala.

Naime, kako dalje dodaje Aerodromi Srpske  naplaćuje niz dodatnih usluga, stepenice, čišćenje kabine, traktor i prikolice, minibus.

"Za rad nakon radnog vremena aerodrom naplaćuje 300 do 600 evra po satu zavisno  o težini aviona. VIP salon se naplaćuje 100 evra po satu", ističe Ščuric.

Pretukao trudnu suprugu nakon što ga je zatekla da se ljubi s drugom na ulici

Pretukao trudnu suprugu nakon što ga je zatekla da se ljubi s drugom na ulici

Kako je rekao, novim podsticajima Aerodrom  želi motivisati  letove prema svim aerodromima u Švedskoj, Danskoj, Norveškoj, Njemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Srbiji, Crnoj Gori, Italiji, Rusiji, Kini, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Saudijskoj Arabiji, Egiptu, te prema Istanbulu, Solunu i Ateni.

"Čudno je da Aerodrom nije podstaknuo letove za Španiji, posebno Barselona i Madrid,  Veliku Britaniju, posebno London, Poljsku posebno Varšava,  Finsku, Katar, ostatak Turske, Antalija, Ankara, Izmir) i Kipar", navodi Ščuric.

Kako je rekao, letovi za London nisu pokrenuti zbog problema sa vizama koje imaju državljani BiH.

Tuga do neba: Preminula samohrana majka troje djece

Tuga do neba: Preminula samohrana majka troje djece

"OK, ali Sarajevo ima letove za London i u BiH je, a vize su potrebne i državljanima Srbije, Crne Gore, Kosova i Makedonije pa imaju brojne letove za London", pojašnjava Ščuric.

Dodaje da Aerodromi Srpske pokrenuo i podsticaje za kompanije koje imaju bar dvije linije i to bar dva puta sedmično tokom  cijele godine, a prema broju putnika.

"Pa će tako kompanije plaćati 4,50 evra ako imaju do 24.999 putnika godišnje, 3,50 evra ako imaju 25.000 do 74.999 putnika godišnje, 2,50 evra ako imaju 75.000 do 99.999 putnika godišnje, 1,50 evra ako imaju 100.000 do 199.999 putnika godišnje i samo 1,00 evro ako imaju preko 200.000 putnika godišnje", navodi Ščuric i dodaje da Aerodrom pod svaku cijenu želi pokrenuti letove za Istanbul, te obnoviti letove za Tivat.

Avion uletio u superćelijsku oluju, pogledajte u kakvom je stanju sletio

Avion uletio u superćelijsku oluju, pogledajte u kakvom je stanju sletio

"Banjaluka je ove godine krenula vrlo rano sa mjerama i žestokim aktivnostima. Sve ove mjere imaju za cilj da se idućeg ljeta pokrene niz novih linija. Projekat se priprema još od prošle godine, a u realizaciju je krenuo u maju. Više nego na vrijeme… Aerodrom je za ovaj posao tražio i pomoć zamaaero, koju je i dobio", naveo je Ščuric.